בתי דפוס- מהחזון לעיתון

מתי מעט בלבד לא מוצאים עצמם מתענגים על ספר טוב, מתעניינים בכותרות העיתונים וקוראים בעיון את מדורי הספורט, הפנאי, הכלכלה או החדשות המעניינים אותם. רק אנשים ספורים לא מציצים, מפעם לפעם, בעמודי מגזינים, עלונים ומגניבים מבט לעבר מודעות פרסום, שלטי חוצות ופליירים הנמצאים בתיבות הדואר שלהם או ברחבי השכונה והעיר. בקיצור ולעניין, אין אדם על פני הגלובוס, למעט אלו המתחבאים במערות שכוחות אל ובטוחים כי מלחמת העולם נמשכת, שלא נחשף לדפוס ולמה שיוצא מתחת לידיהם, העמוסות לעייפה, של בתי דפוס.


אין מגיע רעיון, נייר או מלל ממוחו של ההוגה והכותב אל ההמונים? איך הופך עותק מקורי אחד ויחיד לבעל תפוצה של אלפי, עשרות אלפי ויותר העתקים מודפסים? הכול אודות להמצאת הדפוס ולפתיחתם של אלפי בתי דפוס ברחבי העולם אשר נוקטים, לרוב, את אותה הטכניקה ומפעילים את אותם הכישורים על מנת לספק את המוצר המודפס הסופי הטוב ביותר, לשמחת הכותבים, היוצרים וההוגים ולהנאת הקוראים ואלו שנחשפים למוצר המוגמר והפומבי.


עבודת הדפוס, ולא משנה אם מדובר על בית דפוס מסורתי מהדור הישן או על בתי דפוס דיגיטאליים ומתקדמים, היא תמיד אינטנסיבית, לחוצה וצפופת לוחות זמנים. מכיוון שזמן הדפסה, במכונות הקיימות כיום, הוא מאוד מאוד קצר, אז הרבה לקוחות דורשים להוציא הדפסות אפילו מהיום להיום, מה שדורש מיומנות, יכולת עמידה בתנאי לחץ והרבה מאוד יצירתיות וגמישות כי, בכל זאת, מדובר על הגשמת חזון ועל הפיכת רעיון למציאות נראית, ואף אחד לא הבטיח שחלומות מתגשמים בקלות, נכון? מצד שני, על בעל בית הדפוס האמין והישר לדעת לומר גם את אמת ללקוחות ובאם בקשתם אינה אפשרית מבחינה פונקציונאלית ואינה מעשית, יש להגיד להם לפני לקיחת הפרויקט והתקנת הגלופה או השטאנץ, כך שיידעו, מראש, למה עליהם לצפות.


עם עבודת דפוס קל מאוד לעשות טעויות ומשגים, ולעיתים מדובר על עבודות שלמות המושלכות לפח ועל שעות עבודה רבות שהולכות לאיבוד. חשוב, גם לאחר שהלקוח הביא את הדיסק או את הנייר להדפסה, לבצע הגהה נוספת למציאת טעויות בנוסח ושגיאות כתיב בולטות, ולתת ללקוח את השירות הנוסף הזה, שהוא בטוח יעריך ואתם, תצאו גדולים.


חזור לדף המאמרים