עיצוב כרטיסי ביקור – מדריך כללי

דבר הראשון שעליך לזכור הנוגע לעיצוב כרטיסי ביקור הוא שזוהי עבודה למקצוענים. יש להימנע מלעצב את הכרטיס בעצמך, זאת בשל המאמצים והמשאבים שתגזול ממך מלאכת העיצוב. שלא לדבר על כמות הלקוחות שאתה עלול להפסיד בעקבות עיצוב שגוי או חובבני. כרטיסי ביקור הינם כלי חשוב מדי מכדי לזלזל בעיצובו. על הכרטיסים להיות סולידיים ולא "אובר" צבעוניים, אלא עם העסק דורש זאת (מועדון, קייטנה, עסקי האמנות…). שים לב כי צבעיהם של כרטיסי ביקור חייבים להיות מאוד מדוייקים בגוון או ובאופי הייחודי שלהם כך שברגע ההבחנה בצבע, מיד תיווצר הקונוטציה אצל המתבונן שתזכיר לו את בית העסק. כדוגמא טובה ניתן להראות למשל את הפרסומת שהוצגה לאחרונה, זו של חברת תנובה, בה הצבעוניות היתרה, שתאמה לאופי הציורי של הפרסומת יצרה במתבוננים בה תחושה מיידית שכאן יש משהו שונה. הזיהוי המיידי עם תנובה הוא שהוביל להעלאת המכירות שלה בעקבות הפרסומת הזאת.

אין כל מניעה כי כרטיסי ביקור לא יעבירו תחושות דומות. לאחר שסקרנו את חשיבותם של הצבעים, הבה נעבור לחלק המידע, ונתחיל בשם בית העסק. זה, רצוי שיופיע במרכז כרטיס הביקור באופן גדול דיו וכן שיכלול את תפקידך המקצועי (מנכ"ל, סמנכ"ל, ד"ר…). בכל הקשור ללוגו המופיע על הכרטיס, עליו להיות בולט, אך לא משתלט. מטרתם של כרטיסי ביקור היא להעביר מסר מסויים וכן לספק מידע כללי ודרכי יצירת קשר עם בית העסק, לא רק להיות יפים. עם זאת, אין להפריז בדרכי יצירת הקשר, לא מומלץ לשים יותר משלושה מספרי פקס או טלפון שונים, ורצוי שיופיע אחד בלבד מכל סוג.

אתר האינטרנט חייב גם הוא להיות מצויין על הכרטיס וכן כתובת המייל. כדאי לזכור כי כרטיסי ביקור הם בעלי שני צדדים, ובצדו האחורי של הכרטיס כדאי לעשות שימוש כאשר יש צורך בהוספת מידע שאין לו מקום בחלקו הקדמי (דרכי הגעה, תמונות ועוד. ממש כאילו היתה זו מודעה בלוח). אפשר לנצל את צדו האחורי של הכרטיס בכדי להעתיק את צדו הקדמי אך הפעם באנגלית או בשפה שונה כלשהי. יש אפילו כאלה הבוחרים להשאיר את צדו האחורי של הכרטיס חלק וריק מתוכן, זאת על מנת לכתוב עליו בכתב ידם. למשל בעל עסק, בטרם ייתן את הכרטיס, יוכל לרשום: "10% הנחה, באישור יוסי".

אנחנו הישראלים, תמיד נרגיש הרבה יותר נעים להגיע לחנות או לבית הקפה עם הנחה מהמנהל בכבודו ובעצמו. כמו-כן, יש בעלי עסקים המעדיפים שלא לציין את מס' הטלפון הנייד שלהם על כרטיסי ביקור חד צדדיים אלה, אלא לכתוב אותו בכתב ידם בחלקו האחורי בעת נתינת הכרטיס. כך הם נוסכים יחס אישי יותר בינם לבין מקבל הכרטיס. כל המידע שהבאנו כאן הוא חשוב ויפה, אך מסתבר שהטעות הנפוצה ביותר של רוב בעלי העסקים הוא פשוט לשכוח לקחת עמם כרטיסי ביקור . זוהי אולי הטעות העיקרית של בעלי עסקים שמפנים חלק מהוצאות העסק להפקת ועיצוב כרטיסי ביקור . אין לדעת מתי תיתקל בלקוח פוטנציאלי במהלך היום, עליך להיות דרוך ולזכור שקידום העסק שלך הוא עבודה במשרה מלאה. הכרטיסים חייבים להימצא במקום בו הם יישלפו בקלות; בארנק, או בכיס חולצה בהם תוכל לשלוף אותם במהירות ובזריזות. לכן, רצוי לשמור סטוק של כרטיסי ביקור בקרבת מקום, בין אם ברכב ובין אם אצלך בתיק

חזור לדף המאמרים